Kampaň s esportem odhalila postoj mladých lidí k penězům a jejich sny o budoucnosti


23. 05. 2024

Od prosince loňského roku do letošního března se fanoušci esportu mohli na sociálních sítích setkat s kampaní Generali penzijní společnosti a esportového týmu Dynamo Eclot. Cílem bylo podpořit finanční gramotnost mladých lidí zábavnou a poutavou formou. Kampaň cílila především na mladé lidi ve věku 18-34 let se zájmem o esport, gaming a technologie. Její součástí byl také průzkum, který nám pomohl lépe porozumět tomu, jak mladí lidé přemýšlí o životě, penězích a budoucnosti.

Výsledky průzkumu ukazují, že i když tato generace převážně žije přítomností, každý třetí v mladším věku už zároveň přemýšlí nad budoucností.

Pro mladé lidi je lákavá představa se do 30 let věku finančně zajistit tak, aby po zbytek života nemuseli pracovat. Přesto si více než polovina dotázaných uvědomuje, že přestanou pracovat spíše až v pozdějším věku.

V otázce nakládání s penězi se ukázalo, že až tři čtvrtiny esportovců by své peníze raději investovalo s vidinou dalšího zhodnocení. A to i za cenu, že si na zisk budou muset nějaký čas počkat. To svědčí o rostoucí investiční zralosti a povědomí mladé generace. Každý čtvrtý herní nadšenec by pak upřednostnil hotové peníze na ruku, které bude mít okamžitě k dispozici.

Až 66 % fanoušků her touží po finanční nezávislosti a svobodě. Mít dostatečnou finanční rezervu a díky tomu si užívat bezstarostný život je pro ně v penězích hlavní cíl, který by si chtěli v časovém horizontu do 10 let splnit. Pořídit si vlastní bydlení je důležité pro 21 % dotázaných a 13 % mladých lidí chce za úspory cestovat.

Protože výzkum probíhal v komunitě převážně mladších herních nadšenců, není překvapením, že více než polovina z nich nejvíce utrácí za herní vybavení, nejčastěji elektroniku (počítače, telefon), hry a herní doplňky.

Na otevřenou otázku „Jaká je pro tebe v životě největší challenge?“ mohli účastníci ankety odpovídat zcela podle sebe. Být úspěšný ve hraní her je důležité pro 23 % mladých lidí. Ať už se jedná o amatérské hraní pro zábavu, nebo o snahu o dosažení profesionální úrovně. Téměř stejný počet respondentů, 22 %, vnímá ve svém životě jako klíčové vzdělání (školu). Dalších 22 % respondentů uvedlo za největší životní výzvu žít spokojený život. Tato odpověď zdůrazňuje touhu mladých lidí po smysluplném a naplněném životě, kde nejde jen o materiální úspěch. Anketa mezi mladými lidmi se zájmem o esport ukázala fascinující paralelu: vzdělávat se, excelovat v hraní her a žít spokojený život – to vše jsou pro tuto generaci podobně důležité cíle.

Kampaň Generali penzijní společnosti a Dynama Eclot poukázala na to, že téma finanční gramotnosti rezonuje i mezi mladými lidmi, kteří se zajímají o esport. Výsledky průzkumu ukazují, že mladí lidé touží především po vyváženém životě, který spojuje pohodlí s finanční stabilitou. Důležité pro ně je, aby byli v životě spokojení a úspěšní. V Generali penzijní společnosti mladé lidi v plnění jejich životních snů maximálně podporujeme.

Volejte

261 149 111 Po - Pá 8.00 - 18.00

Stavte se na pobočce

Navštivte nás osobně na některé z našich 593 poboček. Vaše nejbližší pobočka

Napište nám

Máte-li dotaz, přání či připomínku, použijte kontaktní formulář. Formulář

open popup
Sjednat online